Авіаційно-логістичний комплекс на базі аеродрому «Ніжин»
Детальніше про проект
У нас у місті розташований аеродром «Ніжин». Зараз аеродром експлуатується Спеціальним авіаційним загоном, у минулому тут був розташований передовий радянський авіаційний розвідувальний полк. Територія аеродрому є більшою за аеропорт «Бориспіль», площа аеродрому складає 580 гектарів. Злітно-посадкова смуга є найбільшою на території Лівобережної України. У 2017 році тут було збудовано центр обслуговування гвинтокрилів Airbus PUMA, де працює близько 500 чоловік. Такі вигідні характеристики аеродрому створюють умови для використання його інфраструктури не тільки державною, але і цивільною авіацією. Розуміючи вигоду, яку може отримати від цього місцева та регіональна економіки, ми почали розробляти перспективний генеральний план аеродрому, техніко-економічне обґрунтування створення тут логістичного комплексу та стратегію втілення проекту.
Створення у Ніжині логістичного комплексу обумовлюється міжнародними тенденціями. Так, у 2021 році відносно 2019 року на 32% впали лоукост перевезення, на 41% традиційні перевезення та на 12% чартерні перевезення. Однак стрімко зросли вантажні авіаційні перевезення на 12% та бізнес авіація на 21%.
Відповідно до нового перспективного плану розвитку території аеродрому ми хочемо створити тут вантажно-логістичну зону площею 82 га. Тут здійснюватиметься заїзд вантажних літаків для розвантаження та дозаправка літаків. Цю послугу надаватиме САЗ, тут вже розташований центр заправки літаків та лабораторія мастильних матеріалів. Зона ІІ має площу 54 га та є надзвичайно привабливою для розташування підприємств, які виробляють високоліквідні матеріали, ангарів для бізнес-авіації і т.д. Нижче розташовується зона для інших інвестиційних проектів, тут можна будувати об’єкти сфери послуг, які будуть конче необхідні у разі розвитку аеродрому. Зокрема це можуть бути готелі, ресторани, торгові центри.
Ключовою для проекту звісно є вантажно-логістична зона. Звідси відбуватиметься подальше розповсюдження товарів. Зокрема можливе використання мультимодальних перевезень оскільки впритул проходить діюча залізнична колія та дорога місцевого значення.
Переваги від реалізації проекту отримаю всі сторони. Зокрема, як приклад, при застосування знижок 25-50% до розцінок в аеропорту "Бориспіль" по трьох вище наведених прикладах доходів, від одного вантажного В747 один лише авіаційний загін отримає доходи за аеронавігаційне обслуговування посадки: 110 дол/посадка, збір за зліт-посадку : 1 680дол/рейс, заправку ПММ: 28 875дол/рейс. За 1 рейс (тиждень) – 30 665дол. або 0,8млн.грн за місяць – 122 660дол або 3,2млн.грн.
Це один з найунікальніших проектівне тільки міста, але і регіону і хочеться зазначити, що його розробка відбуваються у плідній кооперації міської влади, керівництва аеродрому та ТОВ «Авіейт», яке розробляє на наше замовлення документацію.